сряда, 4 ноември 2009 г.

The Southern Vampire Mysteries

"Мистериите на южните вампири", поредицата на авторката Шарлийз Харис, се оказа напълно неоткриваема за българската аудитория. Това изключително ме вбесява и явно в гнева си изгубих част от разума си(по-голямата част).Най-кратко казано, реших, че щом никой няма да преведе или издаде книгите, аз ще го направя!По никакъв начин не искам да кажа, че хората, които превеждат книги из интернет не са със всичкия си, но предполагам, са учили английски не докато гледат сериали със субтитри като мен.Другото което искам да добавя е, че дори и да успея да преведа книгите, ако някое българско издателство, някога ги издаде, най-тържествено обещавам, че ще си ги купя!
Относно превода; снощи започнах книга трета" Клуб Смърт"(защото предните две вече съм ги чела и гледала под формата на "Истинска кръв",макар и доста да се разминават)Така че, ако някой, някога попадне на това с цел да прочете "Мистериите на южните вампири " на български, може и да успее....някога :) Ако трябва да зависи само от мен, преводът ще изобилства от правописни и пунктоационни грешки, затова помолих Карибиана да ми бъде редактор. Тя прие(поне за първа глава)Реших да поствам тук това което успея да направя, защото така може да достигне и до други, които искат да се запознаят със светът на Шарлийн Харис.

1 коментар:

Радосвета Аврамова (caribiana) каза...

Карибиана иска да каже 2 неща. Първо - и тя не може да се похвали със завиден правопис, да не говорим за пословичната и либоф към запетаите, но да се надяваме, че истинските фенове на книгата ще ни простят :)
Пък ако се намерят желаещи, могат и да ти помагат с превода /аз не съм!/
Второ - дай Боже да просъществува ентусиазмът ти, щото като гледам "Мисия от Марс" до къде го докара /до 1 глава :D/, почвам да си мисля, че ще отърва редактирането :))